Spiga

This Blog is Dedicated to...

HAFIY, FAHRY & DANNY

Tempat Menarik Di Hong Kong - Avenue of Stars

Sebaik tiba di Hong Kong lebih kurang jam 12.30 tengah hari, kami ke Avenue of Stars. Maklumlah, masing-masing 'tak tidur' malam sebelumnya (kes takut terlambat ke airport) maka hari pertama di Hong Kong kami nak berehat dulu.

Avenue of Stars terletak di waterfront area Tsim Sha Tsui di Kowloon. Tak ada apa pun, kecuali nama-nama dan tapak tangan bintang-bintang Hong Kong. Dengan patung Bruce Lee.


Keadaan masa tu berjerebu, kebetulan Hong Kong mengalami jerebu yang teruk sejak bulan Disember.  Jadi pemandangan pun nampak tak nampak je. Sejuk pun tak sejuk walaupun winter. Memang tak sejuk pun hehe.

Gambar-gambar di sekitar Avenue of Stars.








Waktu malam ada persembahan Symphony of Lights. Tapi kami tak datang. Malam2 sukar nak keluar dengan budak2. Lagi satu sebab hotel kami agak jauh dari heart of Kowloon.


Untuk masuk ke Avenue of Stars, melalui taman di atas ni. Salisbury Garden namanya.  Dekat area ni ada Space Museum yang nampak bentuk hemisfera tu.

Lepas bergambar.. dengan beberapa 'nama' yang dikenali >__< seperti Jacky Chan, Bruce Lee, Jet Li, Andy Lau... kami balik ke hotel. Rehat.. penat juga perjalanan walaupun sekejap. Penat melayan budak-budak.

Danny pun dah besar, dah lain dari masa kami backpacking Europe dengan dia dulu. Banyak perangai dah. Biasa lah budak2. Yang abangnya, jalan sikit, penat, jalan sikit, lapar, jalan sikit, haus. Nak buat macamana, nama pun budak. Mungkin dia bosan. Kecil-kecil tak pandai lagi nak appreaciate benda2 yang dilihat. Tunggu bawa ke Disneyland, time tu la baru masuk dengan mereka :)